onsdag den 2. februar 2011

Mødet med Portugisisk (???) mad

I dag havde jeg besluttet mig for at holde helt hyggedag og få styr på værelset og tusse lidt rundt alene... Og så ville jeg tage billeder så I kan få af se lidt af alt/den smule jeg oplever ;) Startede med at udforske nærområdet, gik og kiggede godt fremad, hvilket jeg lige vil fremhæve er det normale, jeg kiggede efter gode motiver til min billeder... Der er utrolig bakket terræn i gaderne, så op ad en stejl bakke, kiggede jeg muligvis lidt ned i jorden ooog vupti får jeg en hund i hovedet. Den hang lige og nød udsigten, den så ret uberørt ud så 1-0 til hunden...
Senere ville Lien og jeg gå ned i en fantastisk smuk have/park som de andre snakkede om, de forklarede og den lå ca. 10 minutters gang herfra og vi skulle dreje 3 gange, ret nemt altså. Vi startede med at gå i 20 min. spurgte om vej og blev guidet tilbage, så godt ned i de helt små lokale gader, og her v ar det seriøst bakket... da vi havde gået i 1 time valgte vi at give op vi var SÅ trætte, der stod vi altså bare for neden af det kæmpe bjerg... Vi gik meget langsomt op ad, op ad en trappen og så var der lukket, så vendte vi lige om og prøvede en anden vej... Synes ikke bilerne har dyttet eller noget tidligere, men da vi endelig kom ud på en vej, hvor der var andre mennesker end os var det åbenbart helt tydeligt vi var lost, bilerne dyttede, de grinede og pegede... De er vist nogle fjollehoveder de portugisere...
Nå kort om mit møde med mad, Lien og jeg ud at prøve rigtig portugisisk restaurant: Vi vælger den der ser mest autentisk ud og forstår at noget er fisk noget kød, og så tager vi bare en af hver, vi skal jo prøve... Vi fik rødvin til, den var god :) Kødet var råt, fisken var virkelig mærlig, lissom en fiskefilet med ben... Og den eneste krydderi var hvidløg og det er jo godt men det var bare hakket og drysset udover, så maden smagte lissom I ved luft...
Og det er jo ikke fordi jeg er godt vant pt, jeg lever af all-bran med soyamælk til morgen og frokost, et æble når jeg kommer forbi en frugthandler og i dag flottede jeg mig med 2 vakuumpakkede majskolber...
-Jeg har slet ikke opgivet endnu, tror bare restauranten var dårlig og så samler jeg lige mod til næste erfaring
XOXOXO

1 kommentar:

  1. Hej Kathrine, don't give up. Portugisisk mad er altså fantastisk mad. Du var desværre mega uheldigt med restauranten. Er selv portugiser og har også været i restauranter i Portugal som var en kæmpe skuffelse. Men har prøvet rigtig mange gode simple restauranter som smagte virkelig dejligt. Nu ved jeg ikke i hvilke by I var, men er ked af du ikke oplevede noget dejlig Portugal-manérer!! Håber din næste erfaring og oplevelse bliver meget bedre og meget rigere. God tur!

    SvarSlet