tirsdag den 15. marts 2011

"Intet nyt er godt nyt" er vi enige ;)

Ja så kommer her en opdatering
Jeg fik endelig lov af både universitetet og praktikpladsen til at tage et sprogkursus af 2 ugers varighed, det havde jeg et stort ønske om så det er jo fantastisk at det kunne lade sig gøre! Det startede jeg så på mandag i sidste uge, det startede med en individuel skriftlig test og derefter blev vi 4 nye der var startet inddelt på tre forskellige hold, på mit hold er vi nu 2, så undervisningen er meget intens, og selvom prisen var lidt høj er det klart givet godt ud! Jeg har så også været heldig at det er lavsæson for normalt har de hold med 6 studerende, så det er jo skønt at vi er 2 studerende til en lærer, det giver i hvert fald masser af rum og tid til virkelig at få øvet og blive korrekset i talen. Så det er jeg meget imponeret over.
Sidste uge flyttede jeg hen i min lejlighed hvor det er planen jeg skal bo ind til 1. juni, det er skønt endelig at kunne pakke ud og ikke tænke på at flytte osv. i nærmeste fremtid. Dog var jeg ved at blive vanvittig i starten over den der halløj til at temperere rummet kun virkede med den kølige luft, så de 1. par dage var her vanvittig koldt inden for, så er det jo rart at have en balkon så man kan gå ud og få varmen... Men irriterende i længden anyways. Jeg ved stadig ikke hvordan den virker, men indimellem lykkes det mig åbenbart at få trykket på de rigtige knapper i den rigtige rækkefølge og ahhh så kommer varmen søreme. ja det lykkes altså til tider ;)
Denne lejlighed blev publiceret som ferielejlighed til 5 personer, så regnede med at der ville være plads nok til mig og selvfølgelig Frede, og det er der skam også. Men her altså kun et badeværelse og så et køkken-stue-soveværelses- rum, så det skal jeg også lige have vænnet mig til.
Jeg er typisk nok blevet syg, men når man har betalt for et sprogkursus bliver man ikke bare væk, så fredag da jeg vågnede med feber og halsbetændelse nappede jeg lige 45 minutters gåtur til skolen, størstedelen af vejen er altså virkelig bakket!! Så mødte pænt op lidt for sent, alt for svedig og med meget lidt stemme, mandag kom jeg afsted og fik snakket med dem om at rykke timerne, da det ikke var noget problem hjalp de mig med at finde et hospital og printe kort ud til mig. Så nu er der også stiftet bekendtskab med portugisiske læger, vildt dårlig ide at svare på hans portugisiske høflighedsfraser, da han efterfølgende er overbevist om jeg sagtens kan portugisisk, og da i hvert fald forstå det... Jeg endte med at få ham overbevist om at hans gebrokne skoleengelsk bestemt ville være bedre, så det lykkedes og jeg har da fået noget medicin der ser ud til at virke lidt, så lang så godt!
Fredagen inden jeg startede på sprogkursus holdt vi karneval i skolen, det er en stor festdag hernede, så hele dagen var afsat til hygge og fest i skolen. Frederik var med hele dagen og fulgtes bare med mig, han havde fået lov at låne noget topsejt Samurai tøj af en af drengene fra skolen, og jeg havde fundet nogle indianerfjer og krigsmaling, så vi var i stødet:) Hele skolen samledes ovre i salen hvor der var catwalkpodie og så gik ungerne ellers en efter en for at få point af juryen, der bestod af lærere og rengøringsperonale, tilsidst blev der kåret en 1. 2. og 3. plads. derefter var der 2 timers fri leg for hele skolen, hvor Frede virkelig faldt i hak med de store drenge som tog fantastisk imod ham. Dagen sluttede af med et overdådigt, kage-slik bord der var blevet til af at alle børn havde haft en "ret" med hver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar