søndag den 22. maj 2011

Ola, er nu hos de 10-årige i skolen og har fået lov at blive hos dem indtil min praktik er slut. De kan tale en smule engelsk og kæmper om at lære mig nye portugisiske ord hver dag, så får da lært lidt.
Her til morgen sad jeg med min computer da en af drengene kom hen og trykkede på den. Han skyndte sig at løbe væk igen, men smugkiggede lige om jeg blev sur, da jeg bare grinede kom han løbende hen og gav mig et kæmpe kys på kinden. Drengen har en mindre hjernefejl der gør at han ikke er så langt i sin udvikling som almindeligt, og så kan han heller ikke helt styre sin savl. Det var altså et vådt kys, og jeg blev bare så glad ( han har været svær at komme ind på livet af). Det jeg vil fortælle er at jeg har vænnet mig til at få kys hele tiden, af snottede unger og jeg kan lide det ;)
Der er et par unger her på skolen som har diagnoser. Det er lidt spændende som de her bare skal fungere sammen med de andre, det er op til lærerne at få dem med, eller lave ekstraopgaver til dem.  Jeg kan enormt godt lide at de bliver optaget i klassen uden specialhensyn osv. Selvom deres opførsel til tider er virkelig grænseoverskridende, virker det som om de bliver accepteret som en del af klassen. Dog kan jeg se svagheden i at der ikke bliver taget hensyn, og det nogle gange er bittesmå ting der skal til for at de kan følge med i klasseundervisningen som der ikke er plads til og ofte vil de også prøve at deltage, men bliver afvist af læreren. Ligeledes er der dage hvor de virkelig bare går rundt for sig selv og glemmer at komme op til timen sammen med resten af klassen. Det bliver rummet og der er plads til dem rent fysisk. Men ofte må de bare vente når undervisningen ikke på deres niveau.
Weekenden står på en tur til Barcelona, så det glæder jeg mig til.
Synes egentlig jeg havde vænnet mig til maden, men har lige ramt bunden igen, er så træt af at selvom jeg køber det reneste, dyreste kød finder jeg altid små knogle eller plastik rester i, arrgh. Der udover er hverken frugt eller grønt noget at råbe hurra for. Et dansk rugbrød har gjort stor lykke den sidste tid, TAK mor! Håber alle har det skønt, vi ses snart J

2 kommentarer:

  1. Det lyder jo som om du har det rigtig skønt dernede :o)
    Vi har lige været samlet hele årgangen i sidste uge til den sidste omgang indkald, men det var nu ikke nået at råbe hurra for.
    Må din sidste tid fortsætte med at være dejlig.
    Stort knus fra Camilla.

    SvarSlet
  2. Ihh Camilla, tak for din søde besked! Jeg har det rigtig dejligt og nyder det i fulde drag, men glæder mig nu til at komme hjem og være med på semi igen! Haha nej har jo ku følge lidt med på fb, lyder ikke til folk har været helt tilfredse! Og det lyder til at din praktik har været rigtig god også?!
    Stort knus retur :)

    SvarSlet